Ny kund, så fungerar vår tjänst

Som ett av bolagen i Sveriges största allmännytta agerar Störningsjouren huvudsakligen som internt stöd för de övriga bolagen när det gäller såväl akuta ärenden liksom ärenden av mer långvarig karaktär. Vårt stöd ska underlätta för systerbolagen i deras vardag men också säkra en effektiv handläggning genom bolagets spetskompetens på att hantera svåra och komplicerade ärenden. Allmännyttans förvaltande bolag består i dagsläget av PoseidonFamiljebostäderBostadsbolaget samt Gårdstensbostäder.  

Utöver detta har bolaget möjlighet att erbjuda tjänsten Störningsjour till ett antal stora och små privata hyresvärdar och bostadsrättsföreningar som vill erbjuda sina hyresgäster trygghet under kvällar och nätter

Livet låter. Barn leker, dammsugare brummar och studenter firar. Och visst måste det få förekomma ljud i en lägenhet.  

Men ibland kan det bli för mycket. Då är det bra att ni har ett avtal med Störningsjouren.  

Till oss kan hyresgäster ringa om de upplever att en granne eller besökare i huset stör och de vill ha hjälp med att hantera det. Vi åker på de störningar som era lägenhetsinnehavare ringer in. De ringer in via ett journummer till vår arbetsledare. Vi tar emot era uppgifter och skickar en patrull på plats. Väl på plats vill vi gärna komma in och lyssna hos anmälaren, men man får också vara anonym. Vår personal bedömer om det är en störning. Vid störning knackar vi på hos den störande för att få störningen att upphöra. 

Vi skriver direkt en rapport på ärendet. Ni kommer sedan att få ett mail med en länk till era störningar. Ni loggar in på vår rapporteringssida och kan där hämta hem era rapporter. Rapporterna innehåller uppgifter om vem som anmält störningen, vem som har stört, vad anmäler säger när de ringer in, vad patrullen på plats upplevt, datum och tid samt namn på dem som varit på plats. Vid eventuella frågor kring en rapport har ni alltid möjlighet att kontakta oss dagtid. 

Vi är tillgängliga kvällar och nätter, vardag som helgdag och vår personal kommer alltid två och två och har en inställelsetid på 15 minuter i genomsnitt.  

 Alla våra medarbetare är experter på att lunga ner situationer genom att möta och prata med människor på rätt sätt. 

Vi representerar flera olika hyresvärdar och arbetar över hela Göteborg. Tveka inte att begära legitimation från oss när vi kommer.

Våra Trygghetskonsulenter arbetar:
Söndag – torsdag, klockan 20.00-03.00, fredag – lördag, 20.00- 04.00. 

För att få veta mer om Störningsjouren, kontakta VD Sofia Gärdsfors, tel 031-7738380 eller info@storningsjouren.goteborg.se

Frågor?

Gå in och kika på vår sida med vanliga frågor och svar.